Carrer del Vall, 21 08221 - Terrassa

vedrunavallterrassa@vedruna.cat

Atenció al públic de 8:00 a 18:30

93 780 29 33

EL MINDFULNESS, EXPERIÈNCIA EXITOSA A L´ESCOLA

Aquest any a l´escola s´ha començat una nova pràctica amb uns quants alumnes, anomenada mindfulness o atenció plena. Ja es realitzava des de fa temps amb pares i mares de l´AMPA i amb els professors, però aquest any s´ha ampliat als alumnes. La responsabe d´aquestes pràctiques és Anna Rifà, professora de l´escola i membre de Pastoral. Vam trobar-nos amb ella i vam fer un petit tastet de l´experiència del mindfulness i aquesta entrevista.

 

  • Què és el mindfulness?

Mindfulness o atenció plena és estar atent al present. Aquesta pràctica és la capacitat que tenim d´estar atents en el present i posar atenció a les coses que ens passen en aquest precís moment sense jutjar, amb una mirada oberta i bondadosa.

 

  • Per a què serveix?

Té molts beneficis, un dels millors és el fet de tenir un equilibri cos-ment. Ens ajuda a viure la vida estant atents i desperts al que hi ha, de viure l´aquí i l´ara, sense anar sempre de pressa. Ajuda a connectar-te amb tu mateix, amb allò que ets, i també ajuda a tenir una millor relació amb les emocions, a gestionar-les i acceptar-les millor, a observar-les, i així poder respondre de la millor manera possible sense reaccionar.

Quan una persona accepta el que és, quan és capaç de veure l´emoció i el sentiment, pot observar el que passa i respondre sense reaccionar. Si no veus l´emoció reacciones, en canvi si ets conscient de les emocions i sentiments, pots respondre i no reaccionar impulsivament, i això et porta a un benestar interior i social millor.

El mindfulness redueix l´estrès, l´angoixa, l´ansietat, el dolor…

Amb la pràctica també et relaciones amb el dolor d´una altra manera. Tots tenim dolor, però amb l´atenció plena intentes relacionar-t´hi d´una altra manera.

Com més pràctica fas, més guanyes en benestar.

La respiració és l´ancora que ens porta al present, perquè la nostra ment no para, pensa en moltíssimes coses a l´hora. Per portar la ment al present cal posar atenció a la respiració.

 

  • Com està organitzada aquesta activitat a nivell escolar?

Fa vuit anys, després d´estudiar i formar-me, encara continuo fent-ne també molta pràctica, vaig veure que a nivell educatiu el mindfulness podia ajudar els alumnes amb el seu creixement integral, i vaig decidir practicar-ho amb els meus alumnes abans de començar la classe.

Jo m´havia format en el camp de la salut, però vaig veure que treballar-ho en el camp de l´educació era important. Aquests minuts de meditació abans de la classe van donar resultats positius en els alumnes, estaven més tranquils, millor amb ells mateixos, més atents, i més contents.

És una pràctica que cal anar-la sembrant ja que té molt beneficis. També ho practico amb l´AMPA de l´escola i fora de l´escola també en faig formacions. Hem començat una formació amb el professorat de manera voluntària i tot i que és una pràctica molt innovadora, cada vegada més es va treballant en diferents àmbits (mèdic, psicològic, educatiu).

 

Aquest any he engegat una prova pilot amb alumnes que, segons el DOIP, necessiten millorar la concentració i l´atenció a les classes. Consisteix a utilitzar la pràctica del mindfulness en aquest grup, que són 8 alumnes d´entre 1r i 4t d´ESO.

 

Us deixem un vídeo d´una pràctica de mindfulness amb Anna Rifà a batxillerat:

 

 

Comparteix a les teves xarxes socials
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Arxius

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació

ACEPTAR
Aviso de cookies