Des
del curs passat, l´escola Vedruna Vall ha endegat una nova proposta educativa a
P3, P4 i P5, els ambients, una manera de treballar cooperativament i
col·laborativament.
Aquesta
dinàmica consta de nou activitats diferents que els nens han de portar a terme
durant el curs.
Les
activitats es realitzen a diferents espais de l´escola. A l´hort, per exemple,
els nens treballen amb aigua, llegums… i així coneixen les diferents
hortalisses i verdures que existeixen. A la biblioteca, on fan lectura,
exposicions orals i escrites… i així els nens practiquen la llengua i fan el
primer pas en el món de la lectura i la llengua. Al gimnàs, fan diferents
construccions amb materials diversos com peces de “lego”, a la caseta, els nens
treballen al pati de la rutlla juguen a jocs simbòlics, com el mercat o la
cuina. També hi ha un espai que es diu “ditets”, a les aules de P4, i treballen
diverses activitats de motricitat fina, com per exemple cargolar rosques o fer
punxa als llapis.
Una
altra activitat es diu “llum i ombres”, durant la qual els alumnes de P3
experimenten amb llums. A “pensar i raonar” treballen les matemàtiques amb
activitats com sumar, restar, geometria…, i a “artistes” poden expressar-se,
dibuixar i pintar amb pintura, llapis de colors… Finalment al “món imaginari”
es disfressen, fan relaxació, expressió corporal…
Aquestes
activitats les fan amb grups de nens i nenes de P3, P4 i P5, barrejats, i
sempre són els mateixos. Cada dues setmanes fan canvi d´activitat.
Així
doncs, amb aquest projecte es fomenta el treball en equip i el creixement
personal, ja que els nens descobreixen coses per ells mateixos i comencen a
tenir iniciativa.