L´alumnat de 1r d´ESO, en la
matèria de socials del professor Marc Ballestar i en l´àmbit de la geografia,
ha treballat un petit projecte sobre diferents apps geogràfiques tals com
Google Earth, Wikiloc, Street View, Geogessr, Marine Traffic, Google Maps, Flight
Radar o Geocatcher, entre d´altres. Tot amb l´objectiu que els nois i noies
treballessin, des de les noves tecnologies, conceptes com ara l´escala dels
mapes o elements de geolocalització com la latitud i la longitud.
Una de les activitats del projecte
va consistir a treballar a partir del videojoc Pokemon Go, de l´empresa Google.
Com? Josep Orellana, un alumne de 4t d´ESO de l´escola que, a banda de treure
bones notes, és un fan de les sèries i de l´última novetat en jocs en línia, té
un nivell 29 en aquest videojoc, que és gairebé professional. El proppassat
divendres, 4 de novembre, va venir a la classe dels alumnes de 1r d´ESO per
realitzar una masterclass als seus
companys sobre el funcionament del joc i especialment dels seus sistemes de
mapatge i localització.
Una de les particularitats i
èxits d´aquest joc és que, per primera vegada en la història dels videojocs,
els jugadors es veuen obligats a sortir de casa per a realitzar “la cacera”
dels seus objectius. I és que Pokemon Go utilitza el sistema de geolocalització
per satèl·lit dels telèfons mòbils dels jugadors i aprofita el mapatge de tot
el món (!!!) de Google Maps; el joc genera una realitat virtual, un mapatge 2D
paral·lel per tal que els “caçadors” de pokemons es moguin pels carrers i parcs
de pobles i ciutats d´arreu.
Els alumnes de 1r d´ESO van
quedar meravellats de la tecnologia i de la geografia que hi ha al darrere del
que sembla una simple diversió i, de fet, molts d´ells, inquiets perquè alguna
vegada havien jugat en aquest joc, van colgar Orellana de preguntes. En resum,
una manera diferent, i amb un professor ben peculiar, d´estudiar geografia.