Carrer del Vall, 21 08221 - Terrassa

vedrunavallterrassa@vedruna.cat

Atenció al públic de 8:00 a 18:30

93 780 29 33

VEDRUNA I SANT JOAN DE DÉU, UNINT FORCES

La Fundació Vedruna Catalunya Educació i l’Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona, impulsem conjuntament el projecte de millora del rendiment escolar (Programa Mind Escoles). Les dues institucions comparteixen una trajectòria en la recerca educativa i de salut des del curs 2012-2013.

El Programa Mind Escoles té com a principal objectiu detectar, diagnosticar i tractar el conjunt de factors que afecten l’aprenentatge i la conducta en els alumnes de 2n EP per tant de procurar una ràpida millora del rendiment acadèmic de l’alumnat detectat, evitar el posterior inici de conductes disruptives i reduir el fracàs i l’abandonament escolar. Amb aquest projecte també es contribueix a potenciar la recerca i transferència del coneixement a travès de la investigació activa.

Auest projecte es materialitza a les escoles Vedruna de Catalunya en 3 fases d’intervenció. Una primera fase, anomenada fase de Cribatge, on les famílies que ho desitgen juntament amb els tutors omplen uns qüestionaris vinculats a aspectes relacionats amb l’atenció, la lectoescriptura i la personalitat; una segona fase, anomenada de Diagnòstic, on participen de manera voluntària tot l’alumnat que ha donat positiu en la primera fase. I la tercera fase, anomenada de Tractament, on l’alumnat té la possibilitat, si així ho desitja a família, de realitzar una intervenció psicopedagògica dins el mateix centre amb els professionals especialistes del mateix hospital.

Els principals resultats obtinguts en el marc del projecte ens confirmen que entre un 15% i un 22% dels alumnes que han realitzat el cribatge presenten trastorns psicopatològics i de l’aprenentatge lligats al neurodesenvolupament, xifres similars a la resta de països desenvolupats. Atès que hi han participat diverses escoles del territori català, es pot considerar que la presència de psicopatologia es distribueix de manera uniforme en tots els estrats socials.

També observem que els escolars que presenten algun d’aquests trastorns mostren un rendiment acadèmic inferior als del seus companys de classe, independentment del tipus d’escola en què estudien, factor que multiplica per 5 la probabilitat de no assolir les competències bàsiques requerides pel Departament d’Educació.

Finalment, destaquem aque aquest projecte ha permès una excel·lent i ràpida interacció entre alumnes, professors, familiars i terapeutes, per tal d’abordar molt aviat els trastorns del neureodesenvolupament detectats.

Aquest article ha estat escrit i dirigit per l’Equip de Coordinació Psicopedagògica Vedruna Catalunya format per Mar Herrero, Carmen Castellar i Ismael Peràlvarez, dins la publicació de Catalunya Cristiana.

Comparteix a les teves xarxes socials
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Arxius

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació

ACEPTAR
Aviso de cookies