Un grup d´alumnes de 3r d´ESO de l´optativa “I aquí
què passa” estem fent el seguiment d´un projecte engegat a Educació
Infantil, que consisteix en un seguit d´activitats transversals que fan nens i
nenes de p3, p4 i p5 conjuntament. Aquests tallers/racons anomenats Ambients de jocs es fan dos cops a la
setmana, concretament cada dimarts i dijous a la tarda.
Vam poder fer fotos i parlar amb els infants, fins i tot,
ens van explicar les activitats que realitzaven per tal d´ajudar-nos en la
feina de l´optativa. Aquestes activitats es fan en diferents ambients preparats
perquè els nens i les nenes puguin experimentar, descobrir i desenvolupar la
seva imaginació. Cada dia practiquen en un racó diferent i per tant, realitzen
una experiència nova.
Els ambients són:
Pensar i
Raonar (P5A – Neus): En aquest racó els infants fan
construccions en 3D i manegen una abella robot i els petits han d´intentar que
l´abella segueixi les ordres que ells indiquen.
Ditets (P3A –
Lis): Toquen, juguen i experimenten diferents materials amb els dits. Per
exemple un joc en què els infants han de passar uns bastonets de les orelles
per uns foradets de diverses mides, o altres jocs en què han de construir
figuretes amb diferents tipus de peces.
Musiquetes (Aula de
música – Marta): Canten, ballen, es relaxen escoltant música amb MP3, fan
audicions, toquen el tambor, els triangles, les panderetes… i moltes coses
més.
Construïm
(Pavelló – Maria. C): Es tracta que els nens i nenes creïn, construeixin
estructures inventades, cadascú/na a la seva manera. Quan la professora diu
“proposta” els infants han de pensar un objecte o un lloc i entre
tots l´han de construir.
Hort (Pati
sorra – Jordi): Els nens i les nenes van a l´hort i aprenen a cultivar
verdures, fruites… Reguen les plantes i veuen com creixen.
Hi havia
una vegada (Biblioteca – Raimunda): la bibliotecària, Raimunda, els llegeix llibres allí mateix i juguen amb
titelles.
Fer i
desfer: (P3B – Berta), els petits experimenten amb farina,
llenties, aigua, cigrons… S´ho passen pipa!!
Artistes
(Plàstica – Maria A.): Pinten i creen diferents dibuixos, tots molt alegres i
amb molt de color, fan figueretes de fang, estampació amb diferents materials
com rodets, fulles, esponges… utilitzen diferents tècniques com l´aquarel·la
o les mans, bufen amb canyes,…i fan dibuixos lliures.
Caseta
(Vestidors – Cristina): És com una estona d´esbarjo però amb materials
d´aprenentatge, com per exemple una caixa enregistradora o jocs de números…
Món
imaginari (Gimnàs – Pepi):
Els nens i les nenes es poden disfressar i pintar-se la cara lliurament per a després
poder crear mini històries amb els personatges que han triat.
En conclusió, els/les petits/es van gaudint d´aquestes
estones perquè són maneres diferents i divertides d´aprendre. Aquestes
activitats han estat pensades i posades en pràctica aquest any amb la intenció
que els nens i les nenes aprenguin de manera original, diferent i divertida.
Si voleu, podeu veure un montatge fotogràfic explicatiu dels Ambients de Joc clicant aquí.